اسماء خواجه‌زاده

نوشته‌ها و ترجمه‌ها

اسماء خواجه‌زاده

نوشته‌ها و ترجمه‌ها

روزگـاری، کلمات، زبان بودند؛
اکنون سکــوت... .

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پیوندهای روزانه
۰۲ مهر۱۴:۵۴

به نام حضرت باران

انتشار نخستین کتاب به‌زبان فارسی از علامه الفضلی(ره)، نماینده رهبر معظم انقلاب در عربستان 

جلد نخست کتاب قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند نوشته علامه عبدالهادی الفضلی(ره)، متفکر برجسته شیعی عربستان با ترجمه اسماء خواجه زاده از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

قیام امام حسین (ع)

کتاب حاضر پژوهشی درباره قیام امام حسین (علیه‎السلام) است که به قلم حضرت آیت‏‌الله فضلی در سال 1382 هـ ق (1962م) در نجف اشرف به رشته تألیف درآمده و در همان زمان منتشر شده است. این کتاب جزو نخستین آثار علامه فضلی است که آن را در جوانی و سن تقریباً بیست و هفت سالگی به رشته تحریر درآورده است.


کتاب حاضر هم‌زمان با شروع جنبش اسلامی ـ سیاسی و نهضت علمی مبارک نجف و اوج کشمکش آنها و رواج کمونیسم در عراق نوشته شده است؛ مسأله‌ای که موجب می‌شود خواننده در کنار زبان و روش علمی کتاب که از شعارهای انقلابی نیز بهره گرفته، شاهد انعکاس حوادث آن برهه از زمان باشد.


علامه فضلی در این اثر تلاش می‌کند تا هم جنبش فرهنگی در اندیشه اسلامی آن زمان و هم تبلور این وضعیت فکری و معنوی را در نسل جدید تحلیل کند. گفتار حاضر، با ساختار عاطفی و رنگ علمی در این زمینه نقشی به‌سزا ایفا کرده و بر آن است تا اندیشه‌ای نو از مبانی اسلام و فرهنگ اسلامی را مطرح کند.


این کتاب از سه بخش تشکیل شده است: علامه الفضلی؛ مرد حوزه و دانشگاه (سید یاسر قزوینی)، مقدمه فؤاد الفضلی (مسئول هیأت تألیفات علامه فضلی) بر کتاب و متن اصلی کتاب.

(+ و + و + و + و + و + و +)

خاتون | ۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۴:۵۴

ترجمه کتاب

علامه الفضلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی