اسماء خواجه‌زاده

نوشته‌ها و ترجمه‌ها

اسماء خواجه‌زاده

نوشته‌ها و ترجمه‌ها

روزگـاری، کلمات، زبان بودند؛
اکنون سکــوت... .

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
پیوندهای روزانه
۲۵ ارديبهشت۱۳:۲۷

ـ 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه امام موسی صدر، کتاب «نظریه سیاسی شهید سید محمدباقر صدر» جدیدترین اثر درباره اندیشه و سیره آیت‌الله سید محمدباقر صدر است که برای اولین بار در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گفته روابط عمومی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر، این کتاب پایان‌نامه «طالب عزیز حمدانی» برای دریافت مدرک دکترای رشته فلسفه علوم سیاسی از دانشگاه یوتای ایالات متحده آمریکا است که ارائه نظریه سیاسی شهید صدر را محور اصلی خود قرار داده و به این منظور ابتدا به معرفی شخصیت وی و پس از آن به موضوع اصلی می‌پردازد. 


در بخش دوم کتاب، ماهیت نظریه و مباحث مربوط به آن در علوم سیاسی تعریف و بررسی می‌شود. بخش سوم - اصل موضوع - در چند فصل (فصل‌های سوم تا هفتم) ضمن ارائه جنبه‌های مختلف نظریه سیاسی شهید صدر، نشان می‌دهد که وی در طول بیست سال تولید آثار فکری، نظریه سیاسی کاملی برای جنبش بنیادگرای اسلامی -که خود یکی از بنیان‌گذاران آن بود- تدوین کرده است.

در حقیقت این پژوهش بر آن است تا رابطه متقابل بخش اعظمِ دستاوردهای فکری شهید صدر را در طول بیست سال تبیین کند. البته آن بخش از مباحث فقهی شهید صدر با موضوع قانون‌گذاری و اصول فقه که در دایره موضوع این پژوهش و فرضیه آن نمی‌گنجد، جزء مباحث این پایان‌نامه نیست.

علاوه‌ براین مباحث، با توجه به اینکه کتاب یک پایان‌نامه دانشگاهی است و نیازمند تبیین نقاط ضعف و قوت بنای نظریه سیاسی شهید صدر است در خاتمه به توضیح این جنبه از دیدگاه پژوهشگر پرداخته است.

این کتاب ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده و پس از آن به عربی و سپس با ترجمه اسماء خواجه‌زاده به فارسی برگردانده شده است. ترجمه فارسی این کتاب را انتشارات «کتاب فردا» در ۴١٠ صفحه و با قیمت  ١۶۰۰۰ تومان منتشر کرده که برای اولین بار در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

📚 علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب  از نمایشگاه کتاب تهران می توانند به غرفه انتشارات کتاب فردا در سالن A۱ - راهرو ۶ - غرفه ۳ مراجعه کنند.

کتاب‌های «امامان اهل بیت علیهم‌السلام؛ مرزبانان حریم اسلام» و «گفتارهای بنیادین» که دو اثر تازه ترجمه شده از شهید سید محمدباقر صدر است به همراه دیگر آثار فارسی و عربی شهید صدر نیز در این غرفه عرضه شده است.

 📚 کتاب های فارسی شهید صدر از جمله «امامان اهل بیت علیهم‌السلام؛ مرزبانان حریم اسلام»، «اقتصاد ما»، «فلسفه ما» و «بارقه ها» در غرفه مؤسسهٔ امام موسی صدر واقع در سالن B1، راهرو۲، غرفه ۲۲ نیز عرضه می شود.

(+ و +

خاتون | ۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۷

شهید سید محمدباقر صدر

نظریه سیاسی

نظریه سیاسی شهید صدر

نظرات  (۱)

شکرا ، کان ذلک verz. خیر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی